Képek, videók, titkok, benyomások

Vasárnap

2017/03/26. - írta: takacsvera46

A 4. Bábos Drámaíró Verseny döntő napja

Három előadás kerül háromkor a nézők elé:

AZ ELŐADÁSOK SZÖVEGKÖNYVE ÉS EGYÉB CIKKEK, KÉPEK A NAPSUGÁR BÁBSZÍNHÁZ OLDALÁN

Pozsgai Zsolt: A VÍZ ELRABLÁSA, avagy LINA ÉS A NAGYHATALMÚ KARBANTARTÓ ESETE
b1_1.jpg
A teljes darab ITT olvasható
Részlet:"...
Így néz ki a mi házunk, ahova mindig jó hazajárni, különösen így télen, amikor hó ropog az ablak alatt, és nagyokat lehet nevetni, arccal a hóesésnek. És minden rendben volt, nem is volt semmi baj, míg fel nem tűnt egyszer Józsi, a nagyhatalmú karbantartó.
JÓZSI: Ej, de szép vagy te kislány, aki már nagylány, de szép vagy, te szép, te!
LINA: Ne szédítsen engem, inkább csinálja meg a fagyott csövet, azért hívták ide.
JÓZSI Megcsinálom én, hiszen már meg is csináltam. De te hallottál-e egy Prométheusz nevű tűzoltóról, aki ellopta egyszer az önkormányzattól a tüzet?
LINA Tanultam az iskolában. De azok istenek voltak.
JÓZSI Ezek is azt hiszik magukról. Jól van.. Akkor tudod-e az milyen, ha ellopják a vizet? Mert én most azt teszem, ha még egyszer azt mondod, nem jössz hozzám feleségül.
LINA Hiszen csak viccelt velem maga. Én még fiatal vagyok.
JÓZSI Nem vagy már annyira fiatal. Engem szeretsz, elveszlek én.
LINA De én magát nem szeretem.
JÓZSI Megjön az. És hogy lássad, nekem milyen hatalmam van, milyen nagy hatalmam van, én most elveszem  a vizet, és nem adom addig, amíg azt nem mondod, a feleségem leszel, kicsi Lina.
LINA No, aztat aztán lesheti!

 LINA Nem is törődtem én vele, hiszen csak nevettem őt, és bementem a lakásunkba, hogy elmondjam, milyen nagyon hülye ez a Józsi. Apám épp a vécén ült bent.

b6_1.jpg

APA Ej az a radai rossebes, kénköves, macskafarkas teremburáját azt a nyavalyatörős , kecskepetéjű istennyilát, azt a hórihorgas csupaszfenekű majomfenéjét annak, aki ezt tette!
ANYA Mi bajod, Géza? Nem jössz ki?
APA Hogy a mángorlós, süppedt fenekű rongyos matuláját, aki nem szól azzal a lepcses, mocskacsoda pofájával előre arról, mai következik! Hogy süllyedne a kénpoklú trágya közepébe az ilyen!
ANYA Mit mérgelődsz te a reteráton, édes uram!
APA Hiszen nincs víz, nem jön. Mondtam, hogy tartályos vécét kellett volna ide telepíteni, de te folyton ellenálltál!"

 Sebők Bori: Csatornajárás

a1.jpg

A teljes darab ITT olvasható el

..részlet.
"...
Bence   Megtaláltuk a legjobb helyszínt a csatorna világnapi bálhoz! Sőt mi több! Még a telóm se ázott be.
Csenge       Nem is a tiéd.
Bence         Azé, aki megtalálja. Ha valaki bedobja a csatornába, magára vessen. Gyere, csináljunk egy selfit.

Bence lelkesen és Csenge mérgelődve felülnek a hideg- és melegvizes csap csavarókra, és selfiznek.      

8_1.jpg Csatornakoboldok dala:
Ezt megcsináltuk,

Jól kitaláltuk
Oda utazunk, ahova akarunk!
Ebben a házban leaquaparkolunk
.Lefolyók mélyen, vizesblokk szélén, mosdókagylók meredélyén
feltűnnek a csatornakoboldok
.Kiszáradt források, üres vizesstandok, konganak az ünnepi harangok
,És ma végre a csatornák népe száraz lábbal léphet ki a konyha kövére.
Bence      Hm, nagyon jól sikerült! Tök helyes vagy rajta!

Csenge    Muti, hadd nézzem!
Bence megmutatja Csengének a telefon kijelzőjét.
Csenge    Hülye! Ezen nem is látszik semmi.

Bence      Bevetted? Te is tudod, hogy a csatornalakók nem látszanak a fotókon. Amíg…
Csenge   Amíg…
Bence  …vissza nem nyerik eredeti mivoltukat. De az csak keveseknek sikerül. Csak azoknak, akik vissza tudnak emlékezni, hogy kik voltak, mielőtt a csatornába pottyantak. És akkor visszatérhetnek az eredeti életükbe, és újra öregedni kezdenek."

Tóth Réka Ágnes:  Oázis
dram_18.png

A teljes darab ITT olvasható el

részlet: " A Béka Király ül a kút káváján és körülötte a szolgák lesik minden parancsát.
Béka Király    Újra.
Szolga             Melyiket, fenség?
Béka Király    A záporkopogást.
Szolga             Kipp-kopp...
Béka Király    De ne úgy, mintha kopogtatának!
Szolga             Kipp-kopp...
Béka Király    De ne úgy, mintha magassarkúban a gangon járkálnának!
Szolga             Kipp-kopp...
Béka Király    De ne úgy, mintha egy ropit ropogtatnának!
Szolga             Kipp-kopp...
Béka Király    Na, jó, akkor kérem inkább az esőcsepegést.
Szolga             Csipp-csepp...
Béka Király    De ne úgy, mintha egy csap csöpögne!
Szolga             Csipp-csepp...
Béka Király    De ne úgy, mintha egy eresz zörögne!
Szolga             Csipp-csepp...
Béka Király    Hagyjuk. Elég.
Szolga             Elég?
Béka Király    Zúg a fejem.
Szolga             A vihar miatt.
Szolga             A szárazság miatt.
Béka Király    Hol vannak a mérnökeim?

19.jpg

Szolga             A legutóbbi vihar óta nem láttuk őket.
Szolga             A csövekről azóta semmit se hallottunk.
Szolga             Se víz, se mérnök.
Szolga             Se eső, se csatorna.
Béka Király    És előtte mi volt?
Szolga             Nem folyt a kútból semmi, csak alga.
Béka Király    Azóta a Mérhetetlen Szárazság harmadik évében járunk a nagy homokóra szerint."


Tóth Réka művét Varsányi Péter rendezi
Szőts Orsi, Biró Gyula, Veselényi Orsolya, Fekete Dávid és Papp Melinda színészekkel.

  Délelőtt próbák a színpadon és
15:00 kor három előadás,
közönségszavazás,
zsűri ítélete,
minden ami kell.

A díjak már borítékban vannak, csak a címzetteket várják

cc3.jpg

 Szantnerné Juli művészeti titkár és Varga Anna művészeti menedzser

  RENDEZŐK BEMUTATKOZÁSA
főpróba előtti felvételeken:
hamarosan videó

VARSÁNYI PÉTER

 SZENTECZKI ZITA

SZILÁGYI BÁLINT

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babosdramairo4.blog.hu/api/trackback/id/tr8312370829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása